فیلم| کرونا چه تغییراتی در صنعت فوتبال ایجاد کرد؟

22:00 - 09 فروردين 1400
کد خبر: ۷۰۹۰۰۶
فوتبال مانند همه صنایع دیگر با شیوع بیماری کرونا دچار چالش هایی شد که سبب بروز تغییراتی حتی مثبت در این صنعت شدند.
شیوع بیماری «کرونا» سبب شده تا کلماتی مانند «ازدحام» و «جمعیت» به ترسی فراگیر برای همگان به ویژه طرفداران رقابت‌های فوتبال تبدیل شود؛ به گونه‌ای که پیش بینی می‌شود مدت‌ها طول می‌کشد تا هواداران مانند گذشته دوباره در ورزشگاه‎ها حاضر شوند.
 
اگرچه برگزاری رقابت‌های فوتبال بدون حضور تماشاگران پس از وقفه‌ای کوتاه، به یکی از سرگرمی‌های مهم در دوران قرنطینه کرونایی تبدیل شده، اما نباید از تاثیرات این بحران بهداشتی جهانی بر صنعت فوتبال غافل بود.
 
پیش بینی می‌شود در مواردی اثر‌های شیوع کرونا بر فوتبال تا سال ۲۰۲۴ ادامه داشته باشد؛ هرچند انتظار می‌رود بدترین روز‌های فوتبال با پایان سال ۲۰۲۲، خاتمه یابد.
 
ویژه عید/// کرونا چه تغییراتی در صنعت فوتبال ایجاد کرد؟
 
مهم‌ترین چالش‌ها و فرصت‌هایی که کرونا برای صنعت فوتبال ایجاد کرد، عبارتند از:
 
- از دست رفتن درآمد‌های تبلیغاتی: در حالی که در سال‌های اخیر، باشگاه‌های مختلف فوتبال در جهت متنوع سازی منابع درآمدی خود، رو به تبلیغات و تنوع دادن به پایگاه‌های تبلیغاتی خود آورده بودند، شیوع کرونا و متعاقب آن برگزاری رقابت‌ها بدون حضور تماشاگران به ویژه برای باشگاه‌های کوچک‌تر که درآمد‌های تبلیغاتی روز مسابقه وابستگی داشتند، چالشی مهم ایجاد کرد.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3015565_680.mp4']
 
- ناکارآمدی شیوه‌های جدید تماشای فوتبال: اختصاص اماکن و پارکینگ‌هایی برای تماشای خودرویی فوتبال برای حفظ فضای حضور دسته جمعی و تماشای فوتبال، نتوانست مخاطبان زیادی را جذب کند و برای هواداران فوتبال جذاب باشد.
 
- فرصت رشد بازیکنان جوان: یک مزیت مهم و پیش بینی نشده رکود در صنعت فوتبال، روی آوردن مدیران باشگاه‌ها به بازیکنان جوانی شد که قرارداد‌های به مراتب ارزان تری را منعقد می‌کنند.
 
ویژه عید/// کرونا چه تغییراتی در صنعت فوتبال ایجاد کرد؟
 
ضمن اینکه توجه و سرمایه گذاری بر تیم‌های جوانان در باشگاه‌های مختلف با هدف ارتقا استعداد‌های درونی افزایش یافت.
- دیجیتالی شدن وجوه مختلف فوتبال: محدودیت‌های کرونایی سبب شد تا فوتبال از وجوه مختلفی مانند پخش، تنوع درآمدی، ارائه محتوا، ... دیجیتالی شود.
 
- ضرر مالی: اگرچه برخلاف پیش بینی ها، ضربه و آسیب مالی ناشی از کرونا چندان گسترده نبود، اما صنعت فوتبال شاهد رکودی جدی ناشی از شیوع کرونا بود.
 
ویژه عید/// کرونا چه تغییراتی در صنعت فوتبال ایجاد کرد؟
 
- کاهش درآمد بازیکنان: توقف رقابت‌ها و در ادامه برگزاری آنها در شرایط خاص سبب شده تا برخی از باشگاه‌ها مانند «استون ویلا» و «بایرن مونیخ» با بازیکنان خود برای کاهش دستمزدشان تا ثبات درآمدی باشگاه وارد مذاکره شوند.
 
 
var player = videojs('player_376031_3015006',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3015006',{},function (data) {}); }));
 
- متاثر شدن مشاغل و حرفه‌های مختلف از رکود صنعت فوتبال: تلویزیون‌های کابلی که بخش عمده‌ای از درآمدشان از طریق حق پخش رقابت‌های فوتبال تامین می‌شد، کارکنان ورزشگاه‎ها و مشاغل مرتبط با برگزاری رقابت‌ها از جمله مشاغلی هستند که بر اثر رکود در صنعت فوتبال به دلیل شیوع کرونا آسیب دیدند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *